- Wstęp
- Czym jest układ biura i dlaczego ma znaczenie?
- 5 powodów, dla których układ Twojego biura wpływa na produktywność
- 5 powodów, dla których powinieneś zmienić układ swojego biura
- Co zrobić, jeśli masz małe biuro?
- 7 typów układu biura do rozważenia
- Co to jest to Najbardziej efektywny układ biura?
- 3 sposoby na stworzenie efektywnego biura w domu
- Wnioski
Istnieje wiele rzeczy, które dodają do produktywności i zysków dla firmy, ale wiele z czasu, to punkty, które nie naprawdę uważasz za ważne, które są.
Na przykład, czy kiedykolwiek myślałeś, że ogólny układ swojego biura może być wpływ na wydajność biura i morale całkiem źle?
To bardzo możliwe.
Jest też druga strona, o której należy pomyśleć. Jeśli masz układ biura, który wygląda części, np. jest przestronny, ale nie zbyt oddzielone, to jest wygodne i wygląda imponująco, gdy ktoś wchodzi do biura, to będzie tworzyć trwałe i pozytywne pierwsze wrażenie. Wszyscy wiemy, jak ważne jest pierwsze wrażenie i w biznesie, jest to jeszcze bardziej must-do aby upewnić się, że tworzysz odpowiedni buzz z odwiedzającymi Twoją przestrzeń - potrzeba dosłownie sekund, aby stworzyć wrażenie lub opinię, która się utrzyma.
Zmiana negatywnego pierwszego wrażenia może być bardzo trudna, a w niektórych przypadkach wręcz niemożliwa.
Tak więc, wybór właściwego układu biura jest istotny z więcej niż jednego powodu.
Możesz myśleć, że układanie biurek biurowych w przestrzeni jest łatwe, ale są różne rodzaje układów tych dni i wszystkie mają nazwy, plusy i minusy do nich. Z tego powodu trzeba poświęcić czas, aby usiąść i rozważyć, który jest najlepszy dla Twojej firmy. To także dobry pomysł, aby skonsultować się z pracownikami i dowiedzieć się, co myślą o całym temacie też.
Ten przewodnik dostarczy Ci wszystkich informacji, których potrzebujesz, aby wybrać odpowiedni układ biura dla Twojej przestrzeni. Nie ma "jednego rozmiaru dla wszystkich" odpowiedź tutaj, ponieważ to całkowicie zależy od wielkości biura, kształt to, liczba pracowników masz, rodzaj pracy, która idzie dalej w biurze, i oczywiście, budżet. Biorąc to wszystko pod uwagę przy podejmowaniu ostatecznej decyzji, będziesz mógł dojść do wniosku, który odpowiada wszystkim zainteresowanym.
Co to jest układ biura i dlaczego ma znaczenie?
Już jakby dotknął dlaczego układ swojego biura ma znaczenie w zakresie pierwszego wrażenia, ale co z resztą?
Po pierwsze, co to jest układ biura w każdym razie?
Jest to sposób, w jaki twoje biuro jest zaprojektowane. Na przykład, możesz mieć jedno duże biuro (otwarty plan), które ma wiele biurek w nim. Możesz mieć szereg mniejszych biur, które są połączone ze sobą lub możesz mieć kilka średniej wielkości biur, w których pracują oddzielne zespoły. Wszystkie te mają swoje zastosowania w niektórych przypadkach, a mają swoje minusy w innych, i to zależy od wielu różnych czynników, co do tego, który z nich będzie pasował do Ciebie najlepiej.
Układ biura odnosi się również do sposobu, w jaki układasz swoje meble biurowe. Na przykład, nieco później będziemy rozmawiać o czymś, co nazywa się zwinnym biurem. To nie jest układ biura per se, ale jest to sposób pracy i sposób aranżacji sekcji biurowych, aby stworzyć produktywną atmosferę i środowisko.
Sprawdź tę infografikę, która pokazuje oś czasu ewolucji biura. To interesująca lektura!
Źródło - http://www.re-publicspace.com/infographic-history-evolution-office-design/
Więc, dlaczego to wszystko ma znaczenie?
Czy kiedykolwiek pracowałeś w biurze, które po prostu czuło się trudne? Być może miałeś kilka różnych biur wszystko na jednym piętrze budynku, ale Twoja praca wymagała od Ciebie codziennej współpracy z konkretną osobą lub zespołem. W takim przypadku musisz regularnie wstawać, iść i rozmawiać z drugą osobą, co oznacza czas z dala od biurka, a Twój telefon jest bezobsługowy. W niektórych przypadkach może to być również uznane za zagrożenie dla bezpieczeństwa, jeśli Twoje biuro znajduje się na otwartym piętrze lub jeśli masz w nim zawarte poufne informacje.
A może pracowałeś w biurze na otwartym planie i biurka były ustawione w sposób, który powodował ciągły stres i irytację. Były tam tak ciasno upakowane, że każdy czuł się automatycznie zirytowany, gdy wchodził do pokoju, a Ty zawsze uderzałeś nogą, gdy przechodziłeś obok.
Tak, sposób zaprojektowania biura wpływa na morale i wpływa na produktywność.
Z tych dwóch powodów bardziej niż z innych, w tym z powodu pierwszego wrażenia, wybór odpowiedniego projektu układu biura dla Twojej przestrzeni jest kluczowy. Produktywność oznacza pieniądze, morale oznacza produktywność, co oznacza pieniądze. Wszystko sprowadza się do pieniędzy!
Dla firmy pieniądze oznaczają wzrost i oznaczają przetrwanie.
Wszystko to z powodu sposobu, w jaki zaprojektujesz swoje biuro!
5 powodów, dla których układ Twojego biura wpływa na produktywność
Popchnijmy ten pomysł trochę bardziej i zbadajmy go dalej.
Dlaczego sposób, w jaki zostało zaprojektowane Twoje biuro, wpływa na produktywność? Z pewnością Twoi pracownicy mogą pracować ze swoich krzeseł biurowych, jeśli są w oddzielnych biurach lub są w otwarty plan równie dobrze?
Tak i nie.
Ponownie, to całkowicie zależy od zaangażowanych osób i rodzaju wykonywanej pracy.
Jeśli Twoje miejsce pracy jest bardzo zorientowane na pracę zespołową, jak Twoi pracownicy mają współpracować i pracować razem, jeśli ich biura nie są razem? Jeśli Twoje miejsce pracy koncentruje się na spokojnej pracy, być może na bardzo wrażliwych informacjach, czy posiadanie dużego biura na otwartym planie jest najlepszym rozwiązaniem pod względem ochrony danych i poufności?
Musisz się dobrze zastanowić przed podjęciem decyzji.
Sprawdź tę infografikę, która mówi o kilku rzeczach, o których musisz pomyśleć, zanim zmienisz układ swojego biura.
Źródło - https://visual.ly/community/Infographics/home/things-consider-choosing-layout-design-office-fit-out
Jak widać, wszystko zależy od danego biznesu, ale istnieje kilka dość ogólnych powodów, dla których projekt biura i układ wszystkiego w nim i wokół niego wpływa na poziom produktywności.
- Układ biura może negatywnie wpływać na morale, co wiąże się z obniżeniem produktywności - jeśli pracownicy będą sfrustrowani złym układem biura, nie będą pracować na miarę swoich możliwości.
- Układ biura może wpływać na pierwsze wrażenie, co może prowadzić do spadku wydajności - Te złe pierwsze wrażenie może poważnie zaszkodzić przyszłości Twojej firmy.
- Zły układ biuraoznacza, że pracownicy nie mogą współpracować tak skutecznie - Utrudnianie życia pracownikom, którzy chcą lub muszą współpracować, aby wykonać swoją pracę oznacza, że zmniejszasz szanse na nowe pomysły i kreatywne rozwiązania.
- Zły układ biura może spowodować wzrost konfliktów w biurze - Jeśli pracownicy czują się "zamknięci w sobie" z powodu braku przestrzeni, może to łatwo wywołać frustrację i doprowadzić do konfliktów w środowisku biurowym. Wpływa to na morale, zwiększa szanse na popełnienie błędów i prowadzi do niskiej wydajności.
- Zły układ biura może zwiększyć szanse na wypadki - Zbyt wiele biurek, zbyt wiele mebli biurowych i niewystarczająco przemyślany sposób zaprojektowania biura może prowadzić do zwiększonego ryzyka wypadków, co z kolei może prowadzić do niskiego morale i odejścia pracowników na chorobę. Oczywiście, jako firma, jesteś również odpowiedzialny za zdrowie i bezpieczeństwo swoich pracowników, więc jest to coś, o czym musisz bardzo pamiętać.
5 powodów, dla których powinieneś zmienić aranżację swojego biura
Można się zastanawiać, dlaczego należy iść do wszystkich kłopotów i upheaval zmiany układu swojego biura, jeśli to działa dobrze już. Problemem jest to, że biznes nigdy nie pozostaje taki sam i może być tak, że jesteś ambling wzdłuż z planu układu biura, który działa "dobrze" na razie, ale może rzeczywiście być zmieniony i wziąć swoją firmę do wyższych poziomów wydajności i zwiększenia morale w tym samym czasie.
Nie będziesz wiedział, dopóki nie zaczniesz szukać znaków. Oczywiście, może być tak, że nie masz gotówki na całkowity remont projektu, wyburzenie ścian i zmianę wszystkiego, ale nie musisz być tak drastyczny. To może być tak proste, jak przesuwanie niektórych biurek biurowych projektanta wokół, być może zmiana średniej wielkości biuro, które obecnie używasz do przechowywania i odnawiania go w obszar współpracy. Chodzi o myślenie poza schematami i szukanie sposobów na poprawę sytuacji, w której obecnie się znajdujesz.
Oto 5 powodów, dla których naprawdę powinieneś pomyśleć o zmianie układu biura, które obecnie posiadasz.
- Twoi pracownicy mówią Ci, że biuro wymaga zmiany, lub od dawna sugerują inny układ
- Masz ten sam układ biura przez ostatnie x lat i staje się to trochę przewidywalne
- Wydajność spada, a ty zbadałeś wiele różnych opcji bez efektu; w tym przypadku może to być w dół do projektu biura, które należy zmienić
- Potrzeby Twojego biura lub rodzaj pracy, którą wykonujesz, zmienił się w ciągu ostatnich kilku lat, a projekt biura, który masz, po prostu nie jest catering do tych nowych potrzeb
- Po przeglądzie swojego projektu biura i układu, można szczerze powiedzieć, że nie jesteś wykorzystanie przestrzeni masz skutecznie
Jeśli możesz przytaknąć do któregokolwiek z tych powodów, to prawdopodobnie nadszedł czas, aby zacząć szukać nowych pomysłów na układ biura.
Co zrobić, jeśli masz małe biuro?
Zanim przejdziemy do głównych typów układu biura, które można rozważyć, musimy pomyśleć o jednym szczególnym problemie - co jeśli masz małe biuro?
Małe biuro lub biuro, które jest dziwnym kształtem i ma filary lub ściany w miejscach, w których normalnie byś ich nie znalazł, jest problemem, jednak, nie jest to jednak który nie jest możliwy do przezwyciężenia. W takim przypadku należy przyjrzeć się swoim możliwościom.
Jeśli chcesz rozwiązać problem biura, które ma filary lub jest bardzo dziwny kształt, a zatem utrudnia zmianę układu na coś bardziej użytecznego, można odnowić trochę? To będzie kosztować pieniądze, ale może zaoszczędzić czas i gotówkę w dłuższej perspektywie. Oznacza to być może zmianę ogólnego kształtu i konstrukcji pomieszczenia.
To jedna z opcji, aczkolwiek drastyczna. Jeśli masz po prostu małe biuro, czy jest jakiś sposób, aby rozszerzyć? Czy masz ogród zimowy, który możesz wykorzystać? A może po prostu trzeba być bardziej kreatywnym z tym, jak zorganizować swoje meble biurowe? Mały układ biura oznacza po prostu, że musisz myśleć trochę bardziej uważnie.
Małe biura nie są największym problemem świata, oznacza to po prostu, że musisz pomyśleć o sposobach na to, aby przestrzeń wydawała się większa, np. wykorzystując naturalne światło i będąc ostrożnym z wyborami wystroju, a także musisz spojrzeć na to, jak ją aranżujesz. Oczywiście, nie można wcisnąć więcej biurek do przestrzeni niż jest sensowne miejsce, a jeśli okaże się, że potrzeby biurowe rozwijają się poza przestrzeń, którą masz, może być, że trzeba myśleć o przeniesieniu w dłuższej perspektywie.
7 typów układu biura do rozważenia
Istnieje 7 głównych typów układu biura należy dokładnie przemyśleć przed podjęciem decyzji o jednym masz zamiar zdecydować, jednak pamiętaj, że rzeczy w świecie projektowania rzadko pozostają w miejscu na długo, więc może być, że nowa opcja może pojawić się zbyt.
Na razie jednak poznajmy 7 głównych typów, na których zamierzamy się skupić.
Układ biura komórkowego
Ten układ składa się z kilku małych biur, które są zgrupowane razem. Każde biuro będzie miało zazwyczaj trzech pracowników wewnątrz, ale może być mniej niż to w niektórych przypadkach też. Te biura mogą być obok siebie, lub po prostu na tym samym piętrze budynku.
Układ biura komórkowego jest idealny dla mniejszych firm, które tak naprawdę nie mają ogromnej ilości pracy zespołowej zaangażowanej w ich codziennej pracy. Jednakże, małe biura mogą mieć pracowników, którzy muszą pracować razem w nich, np. zespół trzech osób może pracować w jednym biurze komórkowym i to może tworzyć mały zespół, który musi współpracować codziennie.
Przyjrzyjmy się zaletom i wadom układu komórkowego.
Plusy
- Idealny z punktu widzenia poufności, ponieważ wszystkie biura będą zamykane, a mniej osób będzie korzystać z przestrzeni.
- Wydajność może wzrosnąć z powodu braku rozproszenia uwagi i hałasu
- Pracownicy w układzie komórkowym zazwyczaj znają swoją rolę i wykonują codziennie te same czynności, co zapewnia równomierny przepływ pracy
Wady
- Ten układ zajmuje dużo miejsca
- Każde małe biuro będzie musiało być urządzone, umeblowane, ogrzewane i oświetlone, dlatego jest mniej energooszczędne
- Pracownicy lub mały zespół mogą czuć się nieco odizolowani od reszty pracowników
- Może to ograniczyć możliwości współpracy na szerszą skalę
Zobacz ten film, który mówi o biurach komórkowych w porównaniu do zwykłego biura na otwartym planie, z którym wszyscy jesteśmy zaznajomieni.
Układ biura kombinowanego
Nazwa może trochę zdradzać; biuro kombinowane jest dosłownym połączeniem biura komórkowego, o którym właśnie mówiliśmy i tradycyjnego otwarty plan biura na otwartym planie. Daje to dużą elastyczność, a także daje kierownictwu możliwość bycia blisko regularnego prowadzenia firmy, np. kierownictwo może być obecne w obrębie otwartym planie w środowisku biurowym na otwartym planie.
Układ biura kombinowanego łączy pracę zespołową i daje pracownikom możliwość pracy w cichszych przestrzeniach, tj. w mniejszych, zamkniętych biurach. Mniejsze biura są zazwyczaj połączone korytarzami i znajdują się na tym samym poziomie/piętrze.
Zalety
- Elastyczna kombinacja mniejszych biur i dużego otwartego planu.
- Większość pracowników będzie przebywać w otwartym planie co oznacza, że kierownictwo może być blisko codziennej pracy w mniejszych obszarach
- Małe biura mogą być umieszczone z jednej strony dla tych, którzy muszą się skoncentrować, podczas gdy plan otwarty biuro może być obszarem współpracy
Cons
- Wymaga większej ilości miejsca, którego wiele biur po prostu nie posiada
- W niektórych przypadkach pracownicy mogą mieć wrażenie, że kierownictwo jest zbyt blisko, np. od jakości kierownika zależy, czy czują się "obserwowani".
- Jeśli zachowasz mniejsze biura do pracy koncentracyjnej, może się okazać, że więcej niż jeden pracownik chce z nich korzystać w tym samym czasie, powodując tym samym problem
- Dodatkowe meble biurowe i wystrój będą wymagane dla obu obszarów
Układ sąsiadującego biura
Biuro przylegające składa się z dwóch biur, które znajdują się obok siebie. Jednak nie oznacza to, że zawsze muszą być na tym samym piętrze, ponieważ możliwe jest, że sąsiadują ze sobą powyżej i poniżej.
Biura mogą być różnej wielkości lub takie same, ale jeśli są różne, daje to dodatkową korzyść w postaci możliwości wykorzystania ich z różnych powodów, np. do współpracy lub na spotkania. Oznacza to również, że utrzymujesz różne obszary ogólnej przestrzeni roboczej blisko siebie, więc pracownicy nie muszą tracić czasu na chodzenie w górę i w dół po schodach, aby uczestniczyć w spotkaniach itp.
Może być trudno naprawdę zrozumieć, jak wygląda układ biura przylegającego w praktyce, ale prawdopodobnie widziałeś je w akcji o wiele więcej razy, niż zdajesz sobie sprawę.
Plusy
- Układ przyległy utrzymuje wszystko na małej przestrzeni
- Rozpraszanie uwagi jest ograniczone do minimum, ponieważ współpraca może odbywać się w innym obszarze
- Pracownicy są stosunkowo blisko siebie, ale nie muszą być zbyt blisko, co może być plusem w kontekście produktywności
Cons
- Aby mieć tego typu układ, biuro musi być dość duże
- Różne biura mogą czuć się odizolowane od siebie, np. mogą tworzyć się kliki, co może wpływać na morale - trzeba by było tym ostrożnie zarządzać
- W zależności od tego, czy dwa biura znajdują się na różnych piętrach, czy nie, możesz powodować, że pracownicy będą chodzić dalej, co może przyczynić się do straty czasu w ciągu dnia.
Kreatywny układ biura
Kreatywne biuro jest bardziej z idei projektowania niż jest to układ, ale to jeden, który jest bardzo popularny i musi być wymieniony dla kompletności. Ten typ układu ma współpracę, pracę zespołową i burzę mózgów w swoim sercu. Jest zaprojektowany tak, aby był przyjemnym i jasnym miejscem do pracy i jako taki musi być umeblowany zabawnymi meblami biurowymi i mieć dużo naturalnego światła wchodzącego do środka.
Układ biura kreatywnego pokrywa się nieco z układem doświadczalnym (o czym więcej za chwilę) i modelem pracy zwinnej. W związku z tym można znaleźć wiele mebli do pracy, a nawet różne strefy, aby zapewnić jak najwięcej kreatywności.
Plusy
- Radosne i podnoszące na duchu miejsce pracy, pełne pomysłów i współpracy
- Ogólny projekt jest bardzo pozytywny i zrobi świetne pierwsze wrażenie na każdym, kto tam wejdzie
- Zachęca do pracy zespołowej, co wzmacnia relacje w pracy i poprawia morale
Cons
- Chociaż nie jest niemożliwe, aby małe biuro korzystało z tego typu układu, im więcej przestrzeni można zapewnić, tym lepiej pod względem współpracy
- Prawdopodobnie będziesz musiał całkowicie zmienić projekt swojego biura i wystrój, z dziełami sztuki i jasną farbą
- Jeśli pracownicy muszą naprawdę skupić się na konkretnym kawałku pracy, może to być trudne w układzie, który jest poświęcony kreatywności i pomysłom.
Układ biura na otwartym planie
Jest to prawdopodobnie ten, który każdy zna najlepiej. Strona otwarty plan to duże pomieszczenie, w którym znajduje się kilka biurek i krzeseł, a jego zadaniem jest zapewnienie współpracy, pracy zespołowej i produktywności. Jednakże, plan otwarty biura mogą być dość głośne i czasami trudno jest się skoncentrować i znaleźć miejsce prywatności. Należy uważnie zarządzać tą kwestią i można to zrobić dość łatwo, być może za pomocą kabin, przegródek i paneli akustycznych.
Aby dać Ci wyobrażenie o tym, jak powszechne otwarty plan (jeśli jeszcze nie masz takiego biura), badania wykazały, że prawie połowa pracowników w Wielkiej Brytanii (49%) pracuje obecnie na otwartym planie. plan otwarty w biurze na planie otwartym. Jednak to samo badanie wykazało związek z brakiem zaangażowania pracowników, gdy rozproszenie uwagi w tego typu biurach nie jest starannie zarządzane.
Zalety
- Oszczędność miejsca, ponieważ wszyscy znajdują się w jednym biurze
- Bardziej energooszczędne niż posiadanie kilku oddzielnych biur
- Zachęca do pracy zespołowej i wzmocnienia relacji w pracy
- Towarzyskie miejsce pracy, które może poprawić morale i produktywność
- Łatwo utrzymać wszystkich na bieżąco z tym, co się dzieje dzięki spotkaniom w biurze
Cons
- Może być stresujące, jeśli trzeba się naprawdę skoncentrować na zadaniu, a w biurze jest dość głośno
- Jeśli dojdzie do konfliktu, może to szybko zakłócić pracę całego biura
- Meble biurowe muszą być rozmieszczone tak, aby nikt nie czuł się zbyt blisko siebie, ani zbyt daleko, ani nie potykał się o siebie itp. Dlatego biurka w otwartym planie muszą być rozmieszczone bardzo ostrożnie.
- Może to być problem dla alergików lub gdy zimowe przeziębienia zaczynają robić rundę, ponieważ będą one szybko rozprzestrzeniać się w całym biurze na otwartym planie bez odpowiedniej higieny i wentylacji
Sprawdź tę infografikę, która mówi nieco więcej o wzlotach i upadkach otwarty plan biur.
Źródło - https://www.hrreview.co.uk/hr-news/strategy-news/open-offices-pros-and-cons-infographic/54112
Doświadczalny układ biura
Inny rodzaj pomysłu na projekt biura zamiast układu, experiential design naprawdę skupia się na doświadczeniu pracownika. Oznacza to zapewnienie, że biuro jest wygodne, jasne, inspirujące i motywujące. Osiąga się to poprzez dodanie dużej ilości mebli, patrząc na opcje dobrego samopoczucia, takie jak rośliny biurowe i posiadanie stref przerw i przestrzeni zewnętrznych. W niektórych przypadkach układy doświadczalne posiadają również strefy socjalne, stołówki z kawiarniami w środku, a nawet strefy sportowe!
Układ doświadczalny może iść tak daleko, jak tylko zechcesz, a jeśli brakuje Ci budżetu, możesz po prostu skupić się na doświadczeniach związanych z codzienną pracą. Skup się więc na podstawach takich jak oświetlenie, ogrzewanie, komfort i wsparcie, a także dodaj przyjemne strefy przerw, jako minimum.
Plusy
- Zapewnia wysokie morale i satysfakcję z pracy, co zwiększa wydajność
- Podkreśla znaczenie skupienia się na dobrym samopoczuciu, co zapewnia zdrową i szczęśliwą siłę roboczą
- Pomaga zatrzymać obecnych pracowników i przyciągnąć nowe talenty
- Robi świetne pierwsze wrażenie na odwiedzających przestrzeń
- Zbliża ludzi i pomaga we współpracy
Wady
- Pokusa wykorzystania przestrzeni w inny sposób może być przytłaczająca, np. niektórzy pracownicy mogą skupić się na dobrym samopoczuciu bardziej niż na wykonywaniu rzeczywistej pracy
- Dostosowanie się do tego typu projektu może być trudne, jeśli jesteś przyzwyczajony do bardziej tradycyjnej drogi
- W niektórych przypadkach układ doświadczalny może być nieco chaotyczny
- Może być kosztowny w utrzymaniu i wdrożeniu.
Zwinny układ biura
Nasz ostatni wybór jest bardziej sposobem pracy niż rzeczywistym układem, ale istnieje szczególna idea stojąca za zwinną metodą pracy, która łączy się również z projektem biura.
Agile working oznacza, że pracownicy mogą wybrać, gdzie chcą pracować w danym dniu, w zależności od tego, co mają do zrobienia. Mogą więc zdecydować się na pracę w strefie współpracy, strefie ciszy, być może w strefie przerw, strefie przyłożenia lub udać się do sali konferencyjnej. Jak widać, projektowanie zwinnych przestrzeni biurowych musi być tworzone w sposób obejmujący te główne obszary.
Plusy
- Zwiększa wydajność, ponieważ pracownicy mają swobodę wyboru miejsca pracy
- Morale prawdopodobnie będzie wyższe w zwinnej przestrzeni roboczej
- Zwinne miejsca pracy robią dobre pierwsze wrażenie na odwiedzających
- Elastyczność w celu uzyskania najlepszego wyniku dla danego zadania
Wady
- Zwinne miejsca pracy nie są idealne dla małych biur, ale nie jest to niemożliwe do osiągnięcia
- Wymaga stworzenia różnych stref, co kosztuje czas i pieniądze
- Wiąże się z dużą zmianą kultury, co może zdenerwować niektórych pracowników i spowodować tymczasowy problem z morale.
Zobacz ten film, który daje wgląd w zwinne biuro firmy Unilever w Singapurze.
Czym jest to Najbardziej efektywny układ biura?
To pytanie jest często zadawane, ale odpowiedź nie jest jasna - mówiąc wprost, zależy to od firmy!
Stwierdziliśmy już, że nie ma tu odpowiedzi typu "jeden rozmiar dla wszystkich" i zależy to całkowicie od firmy i jej pracowników. Jednak biuro na planie otwartym jest popularne z wielu powodów i jeśli chodzi o oszczędność miejsca i zachęcanie do pracy zespołowej, jest to z pewnością dobra opcja do rozważenia.
Kiedy próbujesz ustalić, który układ jest dla Ciebie najlepszy, zadaj sobie następujące pytania:
- Jaki jest nasz budżet?
- Ile przestrzeni naprawdę mamy?
- Czego oczekują nasi pracownicy?
- Jak ważna jest współpraca dla naszego biznesu?
- Czy ogromna zmiana może spowodować problem z morale?
Tylko zadając te pytania, można zmniejszyć liczbę opcji i dojść do rozsądnego i pozytywnego wniosku, który przyniesie korzyści pracownikom, produktywności i przyszłości firmy.
3 Sposoby na stworzenie efektywnej aranżacji domowego biura
Nie poruszyliśmy jeszcze tematu domowego biura, a jest to coś, nad czym wiele osób bez wątpienia się zastanawia.
Coraz więcej osób decyduje się na pracę w domu, a to oznacza posiadanie miejsca w środowisku domowym, które jest wygodne, wspierające i produktywne, w którym można pracować. Oczywiście, kiedy pracujesz w domu, jesteś nieco bardziej ograniczony pod względem opcji, ale są trzy główne sposoby, w jakie możesz stworzyć układ domowego biura, który jest wygodny i wydajny dla twojego dnia pracy.
- Wybierz całkowicie oddzielny pokój - Czy masz wolny pokój, który możesz wykorzystać lub nawet ogród zimowy, który może być oddzielony od środowiska życia i używany wyłącznie do pracy? Możesz wtedy zaaranżować to w sposób, który jest produktywny dla twojego dnia pracy, być może z rozwiązaniami biurowymi do przechowywania i ergonomicznym krzesłem biurowym, bez wpływu na ogólny projekt twojego domu.
- Wydzielkącik w mniej używanym pomieszczeniu - Nie jest dobrym pomysłem pracować w sypialni lub salonie, ponieważ są to dwie przestrzenie, w których naprawdę potrzebujesz odpoczynku. Z psychologicznego punktu widzenia, jeśli widzisz obszar, w którym pracujesz, podczas gdy próbujesz zrelaksować się z dala od pracy, zaczniesz myśleć o swojej codziennej liście rzeczy do zrobienia, a w rezultacie ucierpi na tym twoja równowaga między domem a pracą. W tym przypadku, wybierz pokój, który nie używasz tak dużo, być może jadalnia i poświęcić kąt do swojej pracy. Miej narożne biurko i staraj się mieszać wszystko w decor-wise jak możesz.
- Wyremontuj strych/garaż - Może to zabrzmieć jak dość drastyczny pomysł, ale jest to pomysł, który wielu pracowników domowych wykorzystuje całkiem skutecznie! Jeśli nie masz oddzielnego pokoju, który możesz wykorzystać do pracy, być może masz przestrzeń, która jest obecnie nieużywana, taka jak strych lub garaż. Zmieniając cały wygląd tej przestrzeni, zapewniając naturalne światło, ogrzewanie i wentylację oraz dekorując ją w przyjemny sposób, możesz dać sobie dedykowane miejsce do pracy, które nie będzie miało wpływu na Twoje życie domowe.
Praca w domu wymaga nieco bardziej kreatywnego myślenia i z pewnością nigdy nie jest dobrym pomysłem siedzenie na kanapie z laptopem, lub co gorsza, w łóżku z laptopem na kolanach! Jednakże, jeśli myślisz nieszablonowo, możesz stworzyć domowe biuro, które nie koliduje z Twoim codziennym życiem domowym i nadal pozwala Ci być produktywnym w godzinach pracy.
Wniosek
Co myślisz teraz o układach biurowych? Czy masz kilka pomysłów, które może chciałbyś spróbować i wdrożyć? To jest nasza nadzieja dla ciebie po przeczytaniu naszego przewodnika.
Istnieje więcej sposobów na rozplanowanie biura niż większość ludzi myśli i jest to przypadek pokazania różnych opcji i umożliwienia ludziom rozważenia, co może dla nich pracować. W niektórych przypadkach, żadne zmiany nie są potrzebne i to jest w porządku, ale jeśli myślisz, że może chcesz zmienić rzeczy trochę, pomyśl uważnie o układzie, który będzie pasował do swoich pracowników i upewnij się, że mówisz do nich przed zrobieniem czegokolwiek i zachować je informowani na każdym kroku drogi.
Zmieniając swoje biuro, możesz otworzyć nowy świat produktywności na przyszłość!